Social media is niet weg te denken en een belangrijk hulpmiddel om nieuwe klanten te trekken. Instagram en Facebook zijn een gratis marketing tool, dus doe er je voordeel mee! Vind je het lastig om een feed te maken waarover je tevreden bent? Dan hebben wij wat tips voor je!
EEN AANTREKKELIJKE FEED
Een mooie, overzichtelijke feed (overzicht van al je posts) is de trekpleister voor nieuwe klanten. In één oogopslag moeten ze een goed beeld krijgen van jouw werk en de feed moet aantrekkelijk voor ze zijn. Hoe bereik je dit? We geven je een aantal tips.
- Kies een kleurenpalet wat je telkens terug laat komen.
- Men kijkt graag naar symmetrische beelden. Dit kun je toepassen door je posts in een patroon te plaatsen. Bijvoorbeeld: foto, inspiratiepost, foto. Of foto, foto, infopost, inspiratiepost, foto, foto.
- Plaats je alleen foto's, wissel dan eens af met een close-up, een before&after en een andere hoek ( neem je foto's bijvoorbeeld altijd vanaf een linkse hoek, gebruik dan een keer rechts)
- Gebruik een preview app om te zien hoe je feed eruit zal zien. De apps zijn gratis als je geen gebruik maakt van de functie om je posts te plannen.

Voorbeeld van de recente Instagram feed van Browstar Cosmetics. Het patroon wat je ziet is: resultaat foto, product foto met paarse tint en product foto met roze tint.
MOOIE FOTO'S
Potentiële klanten zien graag wat ze van jou kunnen verwachten, dus foto's van je wenkbrauw en lash resultaten mogen absoluut niet ontbreken. Nu weten wij ook als geen ander dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Je hebt een prachtig stel henna brows gemaakt en op de foto komt het mooie resultaat helemaal niet naar voren zoals in het echt. Wij zijn ook nog steeds lerende, maar we hebben alvast een paar tips:
- Zorg altijd dat je lens schoon is! Een vieze lens zorgt voor onscherpe foto's.
- Licht, licht, licht. Zorg dat er voldoende licht is. Gebruik ringlampen voor extra licht.
- Probeer verschillende hoeken uit. Kies een hoek die jouw klant er ook mooi uit laat zien. Niemand wil onflatteus op het internet verschijnen.
- Photoshop niet teveel. Niemand is perfect ook jouw toekomstige nieuwe klant niet en die wilt graag realistische foto's zien. Met simpele aanpassingen kun je jouw foto's de finishing touch geven. Zoals verscherpen, lichter of donkerder maken en kleine oneffenheden wegwerken. Geschikte apps zijn: de fotobewerkingfunctie op je telefoon zelf, Snapseed en Facetune.
- Gebruik voor close-up foto's een macro lens. Deze kun je op de telefoon bevestigen wanneer je wilt. En ze zijn niet eens zo duur !

originele foto

te overdreven bewerkt. Je ziet de structuur van de huid niet meer.

subtiel bewerkt
BEFORE AND AFTER
Voor- en na foto's doen het ook goed. Niets is zo leuk om te zien hoe wenkbrauwen en wimpers door jouw magic hands getransformeerd zijn. Je kunt deze voor en na foto's op 2 manieren plaatsen op je feed. Of je maakt er 1 post van (split pic) of je maakt een swipe post met eerst de before en dan als tweede foto de After. Tip:
- Maak je een split pic, zorg dan dat je dan op beide foto's dezelfde belichting en hoek gebruikt. En leg de nadruk op de na foto, want daar gaat het in principe om.
LAST BUT NOT LEAST
Jouw Instagram feed is een visitekaartje van jouw bedrijf. Doe daarom vooral wat JIJ wilt en wat jij uit wilt stralen. Bovenstaande tips zijn vooral bedoelt om je een beetje op weg te helpen.
Reactie plaatsen
Reacties